Don't tempt faith, that text can wait

Jag vaknade runt ett, haha. Jag har ätit frukost och kollat på Oprah.
Det handlade om folk som skriver sms eller pratar i telefon och kör bil samtidigt.
Om man skriver ett sms samtidigt som man kör bil är de 8 gånger större chans att det händer en olycka, och om man pratar i telefon 4 gånger större chans. Om man kör bil och har 0.8 promille i kroppen är det 4 gånger större
chans att det händer en olycka.

Det är altså farligare att skriva ett sms än att vara full!
Om de händer en olycka på grund av att man skriver ett sms går den olyckan att förhindra till 100%.
Jag tror inte många förstår hur alvarligt det här är. Jag gjorde inte de, jag har både föräldrar, vänner och syskon som gör de här.
Men nu säger jag till er alla, Don't tempt faith, that text can wait. Utmana inte ödet, de sms kan vänta.



Oprah Winfrey

 

Nu ska jag göra mig iordning lite sen ta en riktigt lång promenad.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0